ICON-facebook
ICON-twitter

Join Our Mailing List

You can help!

To help us spread the word.
Privacy Protection Guaranteed.

Spanish Speaking Catholics Receive Religious Freedom Scorecard

October 17th, 2012

Hispanos Católicos Reciben Tarjetas de calificación sobre Libertad Religiosa

Voter Guide in Spanish
Click to download

La “Asociación Católica esta distribuyendo entre Católicos de habla Hispana y creyentes en general tarjetas de calificación sobre libertad religiosa en Español, en la se comparan los candidatos presidenciales en siete puntos importantes para los creyentes.

La puntuación de los candidatos está basada en varios puntos importantes incluyendo su obligación de proteger derechos de conciencia, su opinión sobre la libertad religiosa en general y su discurso al mencionar la libertad religiosa.

La Asociación Católica ha calificado a Romney con “A+” y Obama con “F”; y el resultado está disponible sin logotipo para que los activistas puedan utilizar la guía para sus grupos. La calificación se puede obtener en línea para imprimir y distribuir en redes sociales.

“Los católicos de habla Hispana forman una gran mayoría de los católicos en Estados Unidos, casi cuarenta por ciento, y es esencial aclarar el récord decepcionante del Presidente sobre todos los temas de libertad religiosa y cómo la libertad religiosa ha sido atacada los últimos cuatro años,” señala Maureen Ferguson, Senior Policy Advisor de La Asociación Católica.

“La libertad religiosa de los católicos y creyentes está amenazada por acciones legales del gobierno federal y hay mucho en riesgo para los Hispanos, que ¡valoran la libertad religiosa. Esta calificación sobre Libertad Religiosa ayudara a educar a católicos de habla Hispana y creyentes en general ¡sobre los riesgos que continúan generándose en esta Administración,” dijo Ashley McGuire, Senior Fellow de la Asociación Católica.

Spanish Speaking Catholics Receive Religious Freedom Scorecard

Today The Catholic Association is reaching out to Spanish-speaking Catholics and people of faith with the distribution of a Spanish version of its Religious Freedom Scorecard. The scorecard compares the candidates on seven different points important to people of faith, including their commitment to protect conscience rights, their views on international religious freedom and their rhetoric when discussing religious liberty.

The Catholic Association rated Romney an “A+” and Obama and “F” on their Scorecard, and it is available with or without logo so that activists can rebrand the guide for their own individual groups. The Scorecard is also available online for printing and distribution across social media networks. To date millions of Scorecards have been printed and distributed nationwide.

“Spanish-speaking Catholics make up a large portion of Catholics in America, nearly forty percent, and it is vital to shed light on the President's disappointing record on the all-important issue of religious freedom and how it’s come under attack these last four years,” said Maureen Ferguson Senior Policy Advisor for The Catholic Association.

“The religious liberty of Catholics and people of faith are threatened by legal action by the federal government and right now there is a lot at stake for Hispanics who value religious freedom. This Religious Liberty Scorecard will help educate Spanish-speaking Catholics and people of faith to the very real threats that continue to emerge from this administration,” said Ashley McGuire, Senior Fellow at The Catholic Association.